Razvoj sistema kakovosti

V Univerzitetni službi za kakovost, analize in poročanje prek različnih načinov opravljamo tudi razvojno delo na področju kakovosti in razvoja sistemov visokega šolstva: (1) izvajanje in koordinacija razvojnih projektov (RSF), (2) koordiniranje in izvajanje evropskih in mednarodnih projektov, ki vključujejo tuje partnerske univerze, zavode in ostale deležnike v evropskem visokošolskem prostoru (FLECSLAB, EUTOPIA Learning Communities, EUTOPIA Quality Board), (3) koordinacija in izvajanje nacionalnih razvojnih projektov, s katerimi razvijamo nacionalni visokošolski prostor, tako avtonomno kot tudi v sodelovanju z deležniki evropskega visokošolskega prostora (INOVUP, EUROGRADUATE).

Razvojni projekti

V Načrtu razvojnih ciljev z ukrepi za njihovo doseganje v obdobju 2021–2024 Univerze v Ljubljani smo na enem od razvojnih področij – Kakovost študija, med ključnimi razvojnimi cilji opredelili tudi krepitev kakovosti študijskega procesa, osredinjenega na študenta in v sodelovanje z okoljem ter izvedli interne pozive za aktivnosti na tem cilju.

Primerjalno učenje (ang. benchlearning)
Primerjalno učenje je izmed sistemov kakovosti, ki temelji na spodbujanju k izboljšavam s prepoznavanjem in deljenjem dobrih praks ter idej. Na področju zanke kakovosti vpeljevanja izboljšav pri učenju in poučevanju so članice Univerze v Ljubljani (UL) skupaj s tremi tujimi univerzami pripravile opise praks in izzivov, s katerimi se spoprijemajo na enem od treh področij te zanke: pri vpeljevanju sistemskih izboljšav v študijske programe, z ugotovitvami podprti samoevalvaciji ter učinkovitem uresničevanju in spremljanju uresničevanja izboljšav.

Mednarodni razvojni projekti

V okviru zveze EUTOPIA smo vodilni partner projekta Fleksibilne učne skupnosti, ki podpirajo čezmejno vseživljenjsko učenje  (FLECSLAB), ki je financiran v okviru programa Erasmus+.

FLECSLAB širi delo na obstoječih učnih skupnostih, in sicer na področje vseživljenjskega učenja (VŽU). V okviru zveze EUTOPIA te bazirajo na inovativnem izobraževalnem modelu mednarodnega povezovanja najboljših praks na področju aktivnega učenja. Projektna skupina bo pripravila širok nabor orodij, ki bodo praktikom v visokošolskem izobraževanju in oblikovalcem politik pomagala pri razvoju pedagogike VŽU (orodja) in trajnostnih ponudb (poslovni model VŽU).

Nacionalni razvojni projekti

V okviru Delovne skupine za spremljanje diplomantov Rektorske konference RS koordiniramo izvajanje projekta Eurograduate v Sloveniji (Eurograduate – Support for further implementation of the European Graduate Tracking Initiative – 2nd Phase of the Eurograduate Pilot Survey). Cilj projekta  je postaviti temelje za trajnostno raziskavo o diplomantih na ravni celotne EU. Ugotovitve bomo uporabili za primerjavo različnih visokošolskih sistemov v Evropi in ugotovili načine, kako lahko bolje pripraviti mlade na svet dela in njihovo vlogo v družbi.

V obdobju od 2018 do 2022 je potekal že drug obsežen projekt Inovativno učenje in poučevanje za kakovostne kariere diplomantov in odlično visoko šolstvo (INOVUP), z namenom izboljševanja kakovosti visokošolskega izobraževanja z uvedbo prožnejših, sodobnih oblik učenja in poučevanja. Projekt INOVUP je s svojimi aktivnostmi prispeval k boljši pedagoški usposobljenosti visokošolskih učiteljev in sodelavcev.

Projekt KUL (2013-2015) je bil za (UL) prvi obsežen projekt, ki se je posvetil kakovosti. Izvajali smo sistematične, celostne in razvojne ukrepe za nadgradnjo sistema kakovosti na UL. S projektom KUL smo spodbudili razvoj skupne kulture kakovosti na način, da smo vanj vključili vseh 26 članic UL in vzpostavili nov način sodelovanja.